Ahad, 20 Mac 2011

DuNia aKhir ZaMan....

Aku sendiri t'lalu pikir kan benda neh.. sebab kehiudpan kita yg kekal di sana. TanDa2 dunia akhir zaman,macam sudah kelihatan. M'mikirkan apakah amalam sudah m'cukupi?!! Aku rase banyak benda aku buat xbetul, darah muda katakan kadang2 smua p'buatan dilakukan sebab nafsu. Tapi aku masih b'untung punya orang yang m'ingatkan aku, selalu m'ajak aku ke Ceramah2x Agama, selalu m'ingatkan aku selepas aku Solat dan selalu m'ingtkan aku apabila aku jauh dengan dia dan dia lah " eMak Ku" . Terima Kasih mak.. :) Bila aku tengok skunk,macam2 yang jadi....contoh sanggup tikam belakang sedara nya sendiri,b'gaduh pasal harta dunia,buang bayi,buang mak bapak. Pasal buang mak bapak neh,benda neh paling aku pantang dalam hidup aku. Kadang2 kita xsedar pe yg kita lakukan pada mak ayah kita sendiri,bila diorg dah xde baru nak nangis. Dah xgune dah..! Bila mak ayah kita datang umah kita,layanlah dia sebaik mungkin,neh klu mak ayah dtg wat cam xde pe. So Pklah... jangan jadikan diri kita neh same caM org xde prasaan. Kalau kita selalu Pk Kuasa allah dan balasan dari perbuatan mungkar kita,mesti kita takut nk buat. Insyallah... jadi yg lebih baik,selagi kita hdup pintu taubat de untuk kita.. aku pun sedang m'nasihatkan diri aku sendiri... ;)

Tiada ulasan:

Catat Ulasan